Syk bare på papiret

Hei igjen, lenge siden jeg har skrevet noe. Men jeg får bare skrevet ting når jeg først kjenner på følelsen så må det komme ut på et papir.

Nå har jeg sjekket inn på Cato senteret i Son. Jeg skal være her i 4 uker nå, jeg skal rett og slett jobbe med meg selv og akseptere at jeg er syk. Det står ikke bare i jornualen min eller det er noe jeg forteller andre hvis de lurer. Jeg er faktisk syk. Jeg har vært i et forsvar modus siden jeg fikk kreft, altså i et år nå. Så har jeg går som en nøytral linje og ikke egentlig følt på følelsene mine rundt det at jeg har kreft, jeg overlevde kreften og jeg sliter etterpå når jeg har blitt kreft fri. Men nå er jeg her, etter å ha møtt en riktig lege som så mine behov og hva jeg trengte. Vi fant begge ut sammen at jeg trengte et opphold på rehabiliteringssenter og faktis fokusere hundre prosent på meg selv, ikke være mamma, kjæreste eller en venn. Jeg skal være egoist og kun fokusere på meg og bli bra igjen. Men jeg fikk også en beskjed når jeg kom hit at jeg kan godt møte bunn av bøtte fordi jeg da plutselig akseptere at jeg har hatt kreft og jeg sliter i det daglige liv både fyisik og psykisk med det etterpå, og at jeg ikke fullt og hel har tatt det innover meg at jeg har hatt kreft.

Så dette blir 4 spennende uker. Det er jo et helt team her med leger, psykologer, sexolog, fysioterapeuter og ernæringsfolk. Som skal jobbe som et sammensatt team rundt meg og mine behov. Så jeg gleder meg kjempe masse, en også gruer meg. Fordi i mitt hode så er jeg jo ikke syk, jeg er har bare en diagnose på papiret. Det er veldig insentivet program de 4 ukene, det er ikke noe hvilehjem. Så det blir kanskje litt tungt også, me mest godt for kroppen.

Je sjekkket inn i dag morges, ble vist rundt og snakket med min primær sykepleier ang mine mål og behov. Jeg har vært på min første medisin yoga, jeg har alltid sett litt rart på yoga. Har tenkt at det ikke er noe form meg og en merkelig form for trening. Men jeg fikk et stort utbytte av det på min første time og følte meg veldig avslappet etterpå. Så jeg er spent på resten og har et åpent sinn.

-Tiril

Kommentarer

Populære innlegg