Første uken på Cato Senteret!

God kveld! Nå er første uken på Cato Sentere over. Og en ny uke har startet. Uken som var ble en kjapp uke, tiden gikk så fort! Kan ikke tro selv at det allerede er en uke igjen. Tiden går veldig fort her, hele hverdagen her går jo etter en plan. Timer du skal på, du spiser etter klokka ,og er sosial i mellom tiden og på kvelden. Jeg er veldig positivt overrasket over dette stedet! Jeg var litt redd for at det skulle være sånn typisk institiusjon, grått og trist. Men det er det virkelig ikke! 
I helgen så var jeg hjemme en tur. Fra fredag til lørdag. Dro fredag etter middagen. Måtte ha med meg taco buffet før jeg dro hjem. Jeg nøt helgen med kjæresten min, vi begge hadde ikke barna. Så da ble det bare oss. Sønnen min var hos sin pappa. Det var deilig å rett og slett få kjæreste kosen og bare ta livet helt med ro. Det var veldig deilig å komme seg litt bort også fra stedet her, og føle også at ja, selvom jeg er her så har jeg jo et normalt liv hjemme også. Så deilig å bli minnet på det også. 

Mandagen i dag har vært full stappet! Virkelig et løp mellom timene, fysioterpauten min bli litt irritert siden timeplanen var lit stapp full. Fordi her så setter jo bare de forskjellige behandlerne seg opp på timeplanen min som ligger i datasystemet. Så da blir plutselig noen dager veldig fulle. Fordi så skal jo helst alle hjelpe meg på kortes mulig tid. Men jeg får lov å si nei til ting og slappe av hvis jeg trenger det. Jeg må bare bli flink på å si nei først. Jeg fikk vært i basseng i dag, som hjelper veldig mye på smertene på bein og hoftene. Så deilig med det varme vannet og ligge der å flyte. Da blir plutselig ikke vekten på beina så stor og det varme vannet hjelper. Så var det noen runder hos psykolog og kreftsykepleier. Videre var det å snakke med en sosinom, for de som ikke vet hva det er. Så er det en som kan mye om f.eks stønader på nav. Hva du har rett på og kan hjelpe deg å søke på ting. Eller andre generelle ting ang økonomi eller livet generelt. Videre så var det å trene styrke med en idretts pedagog. Elsker virkelig å trene med han. Han er så flink å heie meg frem og pushe med akkurat nok. 

Jeg var så uheldig under yogaen at hoften min låste seg når jeg satt, så jeg kom meg ikke opp. Jeg sliter en del med at den venstre hoften låser seg og det er veldig smertefullt. Det kommer av, som behandlerne mine her tror, at jeg har mye arv vev etter operasjoner i bekkenet som har vokst ses inn i hoften og gjort at den ikke fungere som normalt. Men de er veldig positive til at fysioterapi og treningen her skal kunne hjelpe mot det og forbedre hoften min. 

Jeg kommer nok ikke til å oppdatere her hver dag, men inni mellom. For det er ikke hver dag jeg orker å sette meg ned å skrive. Men jeg skal prøve å skrive ihvertfall en gang i uken. Så dere blir oppdatert på hvordan det går her på Cato senteret!

-Tiril

Kommentarer

Populære innlegg