Ny operasjon

Da var lørdagen her! Jeg startet helgen i går med at jeg fikk en telefon fra Radium hospitalet. Av dem så fikk jeg beskjed om når jeg skulle komme inn å operere igjen. 

Jeg var jo på 3 mnds kontroll. Jeg drar på kontroll hver 3 mnd etter jeg ble kreftfri for å da finne ut tidlig om en eventuelt kreft er tilbake. Så jeg blir nøye fulgt opp. Det er utrolig deilig! Og jeg er super heldig med å ha så stort og flinkt team rundt meg av leger og sykepleiere, de står på og hjelper meg når jeg tenger det. De er så kunnskapsrike og empatiske mennesker. 
På 3 mnds kontroll så tok jeg en mr av kroppen min for og se etter om eventuelle svulster eller noe annet rart foregår i kroppen min. Mr´en viste at egglederne mine var ikke helt fine, så da bestemte de seg for at jeg skulle få en kikkhullsoperasjon for å kunne ta mer prøver, og se nærmere på de. 

Det blir veldig spennende. Jeg ville egentlig helst ikke ha mer operasjon. Og ja dette høres overfladisk ut. Men jeg synes det er ekstra kjipt at jeg skal gå med plaster på hele magen i hele sommer. Fordi arrene ikke kan få sollys på seg. Så blir 5 små plastere rundt på magen i sommer også! Gjorde det samme i fjor sommer når de oppdaget kreften. (dette kommer jeg tilbake til i et senere innlegg)

Tankene mine nå når de sa at kreften kanskje er tilbake, jeg tok nok det tyngre nå enn det jeg gjorde første gangen jeg fikk vite at jeg hadde kreft. Tror det er fordi nå vet jeg hva jeg skal gå igjennom og hva det innebærer. Jeg vet om hvilke smerter og bivirkninger jeg kan oppleve. Jeg er redd for å oppleve de samme tingene igjen. Fordi det var rett og slett helt jævlig periode! Jeg veide helt nedi 45kg på det værste, pga jeg ikke fikk i meg mat og matlysten den fantes ikke. Det skumleste var nok når legen min sa at hunn rett og slett ikke vet hva det kan være som er galt med meg. Enten er det kreft eller så vet hun ikke. Hvis det ikke er kreft så må vi jo finne ut hva annet det kan være. Så dagene går litt tregt om dagen! Fordi jeg gruer meg til operasjon, og til vente tiden på svarene av operasjonen. 

Så dette blir spennende! Jeg skal operere på torsdagen, så blir liggende på sykehuset fra onsdag til fredag. Så da er det bare å ta med pc og smøre seg med tålmodighet! Ikke det morsomste å ligge på sykehuset i 3 dager.... 

-Tiril 

Kommentarer

Populære innlegg